Steam přichází s novými pravidly pro obsah typu „Season Pass“, která zajišťují větší transparentnost a ochranu hráčů. Vývojáři budou muset přesně definovat harmonogram vydání a obsah jednotlivých balíčků. Při nesplnění podmínek budou zákazníkům nabízeny částečné refundace.
- Povinné harmonogramy vydání: Vývojáři musí předem stanovit konkrétní data vydání pro DLC a obsah „Season Pass“.
- Částečné refundace: Pokud nebude slíbený obsah doručen nebo bude zrušen, hráči mohou požádat o částečné vrácení peněz.
- Jasný popis obsahu: Všechna DLC a „Season Passes“ musí obsahovat detailní popis, co přesně balíček zahrnuje.
- Postihy za nedodržení: Vývojáři, kteří nesplní slíbené závazky, riskují negativní dopady na svá hodnocení na Steamu.
- Inspirace z minulosti: Nová pravidla reagují na dřívější problémy, jako bylo zrušení DLC u Final Fantasy XV, což vyvolalo značné nespokojenosti.
- Povinnost aktualizace informací: Pokud dojde ke změně v plánu nebo obsahu, vývojáři musí hráče informovat a aktualizovat popisy.
- Podpora důvěry zákazníků: Cílem je obnovit důvěru hráčů ve slíbený obsah u předobjednávek.
- Prevence zneužívání: Nové regulace brání situacím, kdy obsah není nikdy dodán, zatímco peníze zůstávají u vývojářů.
- Dopad na komunitu: Tato pravidla mají zajistit spravedlivější přístup a posílit zákaznickou zkušenost.
- Implementace od roku 2024: Nová pravidla se vztahují na všechny nové tituly a obsah uvedený od konce roku 2024.
Valve tímto krokem míří k větší ochraně hráčů a jasnější komunikaci mezi vývojáři a zákazníky. Změny mohou ovlivnit způsob, jakým budou hráči přistupovat k předobjednávkám obsahu a DLC. Tato opatření jsou pozitivním krokem k transparentnějšímu hernímu prostředí.