Zavřít reklamu

Elektronickou čtečku knih si většina lidí pravděpodobně představí jako jednoduché zařízení, které slouží primárně k zobrazování textu na displeji využívajícím technologii elektronického inkoustu. Tato zařízení jsou známá pro svou minimalistickou funkčnost – umožňují čtení digitálních knih bez zbytečných rozptýlení a často s dlouhou výdrží baterie. Co kdyby ale existovala čtečka, která nejenže zvládne zobrazit knihy, ale nabízí mnohem širší spektrum funkcí? Takovou čtečkou je ONYX BOOX Note Air 3C, která posouvá hranice možností klasických čteček na úplně jinou úroveň.

Představte si zařízení, na kterém si můžete nejen číst knihy, ale také instalovat aplikace z Google Play, psát či kreslit na displej stylusem s přesnou odezvou, která napodobuje pocit psaní na papír. Navíc vám čtečka umožní prohlížet webové stránky, přehrávat videa na YouTube nebo používat aplikace, jako byste měli tablet. Ano, takové zařízení opravdu existuje a nese jméno ONYX BOOX Note Air 3C. Dnes si o něm povíme více a podíváme se na jeho široké možnosti.

IMG_6851

Výhody čteček knih s elektronickým inkoustem, jako je například výjimečná výdrž baterie a schopnost čitelnosti na přímém slunci, jsou obecně známé. U Onyx Boox Note Air 3C to není jinak, ba naopak, čtečka přidává mnoho dalších pokročilých funkcí. Hlavním tahákem je 10,3palcový barevný e-ink displej s vysokým rozlišením 2480 x 1860 pixelů, který je navíc podsvícený, takže se vám na něm bude číst i za špatného osvětlení. Díky této kombinaci barevného displeje a e-ink technologie si můžete číst knihy, prohlížet obrázky nebo si užívat multimediální obsah, a to s minimálním namáháním očí.

Podporované formáty knih zahrnují PDF, MOBI, EPUB, DOCX, PRC a mnoho dalších, včetně klasických textových souborů nebo dokumentů z Microsoft Wordu. To znamená, že čtečka zvládne zobrazit téměř jakýkoli dokument, který si přejete číst. Dalším plusem je kompletní české rozhraní, které umožňuje pohodlné ovládání čtečky i pro uživatele, kteří dávají přednost češtině, včetně funkce českého předčítání knih. Funkčnost čtečky zahrnuje kromě čtení knih i přehrávání hudby, prohlížení obrázků, surfování po internetu, práci s e-maily, poznámkový blok a kalendář. A díky možnosti instalace aplikací z Google Play máte prakticky neomezené možnosti, jak čtečku přizpůsobit svým potřebám.

O dostatek úložného prostoru se stará vestavěná 64GB paměť, která je rozšiřitelná pomocí micro SD nebo micro SDHC karet. Čtečka nabízí také standardní konektivitu v podobě Bluetooth, Wi-Fi a USB-C portu, který slouží jak k nabíjení, tak k přenosu dat. Váha zařízení je příjemných 430 gramů, takže je snadno přenosná, a to i při svých rozměrech. Baterie má kapacitu 3700 mAh, což je dostatečné pro dlouhou výdrž při běžném používání, zejména pokud se budete držet klasického čtení knih. Pokud zařízení používáte především jako čtečku knih s vypnutou Wi-Fi a jen občas na něm něco napíšete nebo nakreslíte, bude vám baterie vydržet klidně i několik měsíců bez potřeby nabíjení. Jakmile však zapnete Wi-Fi, začnete surfovat po internetu nebo si pustíte videa, baterie se vybije rychleji, podobně jako u telefonu nebo tabletu.

Rozlišení displeje dává uživateli pocit, že čte skutečnou tištěnou knihu. Displej je natolik kvalitní, že i při srovnání s nejkvalitnějším tiskem vyniká. Otáčení stránek je bleskově rychlé, displej reaguje okamžitě, což zajišťuje, že čtení je plynulé a pohodlné, jako byste listovali v klasické knize. Čtečka je navíc velmi ergonomická, snadno se drží za boční rám, což zvyšuje komfort při čtení. Další výhodou je možnost nastavit si jas a podsvícení displeje přesně podle aktuálních podmínek – ať už čtete venku na přímém slunci nebo v temné místnosti, čtečka se vždy přizpůsobí vašim potřebám. Všechny tyto úpravy můžete snadno provést jednoduchými gesty, což ještě více zpříjemňuje uživatelský zážitek.

IMG_6884

Ovládání čtečky je velmi intuitivní, ať už jde o základní nastavení nebo pokročilé funkce. Stačí pár gest a máte přístup ke všem možnostem, podobně jako u tzv. control center na iOS. Pokud chcete přenastavit něco detailněji, stačí otevřít menu a vstoupit do systémových nastavení, kde si můžete přizpůsobit zařízení dle svých potřeb. Díky plné podpoře češtiny bude práce se čtečkou snadná i pro ty, kdo ji drží poprvé v ruce.

Jednou z nejlepších funkcí této čtečky, kromě čtení knih, je možnost psaní a kreslení. Stylus, který je součástí balení, je pasivní, což znamená, že jej nikdy nemusíte nabíjet, ale přesto nabízí funkce jako snímání tlaku a náklonu. Psaní a kreslení na displeji se velmi podobá práci s klasickým papírem a tužkou. Stylus dokáže simulovat škrábavý zvuk tužky po papíře a čtečka reaguje na každý dotek okamžitě. Tento zážitek je srovnatelný s Remarkable 2, ale Onyx Boox Note Air 3C má výhodu podsvícení a podpory Android aplikací, což Remarkable nenabízí. Odezva na dotyk stylusu je okamžitá, a to i při kreslení či psaní pod různými úhly, což umožňuje velmi realistické zážitky při tvorbě.

IMG_6878

Velmi praktickou funkcí je i rozpoznávání psaného textu, které je podporováno v 66 jazycích včetně češtiny. Po stažení jazykového balíčku o velikosti zhruba 11-12 MB je čtečka schopná převést ručně psané poznámky do digitálního textu. Funguje to skvěle i při rychlém, neúhledném psaní. Čtečka vaše poznámky převede do čitelného tištěného textu, což ocení každý, kdo si chce své poznámky uložit nebo je dále zpracovat.

Další skvělou funkcí čtečky je možnost překladů textu během čtení. Pokud narazíte na slovo v cizojazyčné knize, kterému nerozumíte, stačí se ho dotknout a okamžitě se vám zobrazí jeho překlad. Tato funkce je velmi užitečná pro ty, kdo se učí nový jazyk, protože vám umožní snadno a rychle pochopit nová slova a rozvíjet své jazykové dovednosti.

Pokud tedy toužíte po zařízení, které nabízí mnohem více než jen funkci klasické čtečky elektronických knih, a hledáte multifunkční přístroj, který vám umožní nejen pohodlné čtení, ale také psaní, kreslení, překlady a využití řady dalších funkcí, pak je Onyx Boox Note Air 3C tou pravou volbou. Tento přístroj totiž dalece přesahuje standardní očekávání od běžných čteček knih. Na rozdíl od jednoduchých zařízení zaměřených čistě na čtení e-knih vám ONYX BOOX Note Air 3C nabídne komplexní nástroj pro kreativní práci, poznámky, studium i zábavu.